2008年1月2日 星期三

年終的感觸,人生的課題-2 !!

好快,上次寫年終的感觸,人生的課題已經是一年多以前的事了!



06年的年底,寫下了第一篇的年終感觸,紀錄了我在06年所有的變化,現在08的年初,來思考反省一下整個07年,有什麼事是我應該要改進跟調整的。



大致上來說,今年的工作算是在穩定中發展,一年多來run的project,漸漸的開始有了成果與回報,尤其是在公司幾乎無所支援的狀況之下,我在07年的業績表現,竟出乎大家意料之外的逆勢上揚,小弟不才,07年業績給他做到爆。承蒙四方大德對小弟的愛戴,還望08年大家能持續照顧小弟在下我,當然啦!我一定會秉持著一貫的服務的精神與積極的態度,繼續的為台灣的產業打拼。



在生活上面咧?唉!依然跟去年一樣,是在我心中最深沉的痛,但我卻無法在這跟大家說清楚,講明白。不過,慶幸的是,我也在處理這件事情當中學到一些東西,即使是到了現在,甚至是以後。我常常會把所有我人生當中遇到的挫折與困難,當作是一種課題或考驗,試著解決他、正面的面對他以及盡量用不同的角度來思考等等,為得就是希望自己能在處理事情時,不要有太多的牽絆,能盡量客觀一點。但世上總是會有不完美的事,不可能每件事都做到所有人都滿意,一切都只能盡自己最大的力量囉!



放眼未來,工作賺錢依然是我最大的目標與計畫,雖然公司的變化幾乎是每年都在變,我想只要把自己做好久,就不用擔心他怎麼變囉!至於其他的,我一定會再繼續努力,讓妳看到。最後,還是要不免俗的,祝大家新年快樂,永遠快樂!加油喔!

4 則留言:

  1. 即便過去的一年有風有雨,慶幸的是你都平安度過了,也許有

    些不盡如人意的人,事,物.....但至少也學到也經歷過了,

    又是嶄新的開始,努力認真面對未來的自己,很多事情就讓他

    順其自然吧~~~~希望在新的一年裡,一切順心如意~~~新年

    快樂!!!


    回覆刪除
  2. Anonymous5/1/08 01:57

    比爾

    雖然已經說過了啦

    但是 還是要說 新年快樂

    祝你 順心如意快樂平安健康



    很多祝福吧 滿滿的



    ^______________^

    回覆刪除
  3. Hey Buddy,



    Today is my first year which worked in US,

    time flies fast. As you mentioned as above,

    everybody should review the past year and

    create some plan for next year. But sometimes

    we are all very confused...which part is my

    first priority, how to make it, and when can

    I make it. step by step!!! ha ha ha, how many

    people will have such patient to wait for a

    long time? Who doesn't want to make dream

    come true in short time?

    Sometimes I will ask myself that what did I

    learn in past year? I don't know...no no no,

    I should say I don't know how to list down

    specific items that really helpful for my

    career. But you know it's life, accumulate

    every experience from everywhere. Then use

    them on something you don't know. All you can

    do is to keep facing your life and any new

    challenge, then enjoy the different life from

    others....

    回覆刪除
  4. congratulation!!



    We all face to a tough world. But we still

    need to look for a best way to a better life

    for ourselves and famlies. Yes, you are

    right, nobody knows which is the right way

    and what will happen. The only thing we can

    do is to think, to plan and to make it real.

    Then we just can realize what it is.



    We learn each other, we share each other and

    we will ses we all succeed somday.

    回覆刪除